Daging recipes

DAGING MASAK MERAH ALA THAI

DAGING MASAK MERAH ALA THAI

Satu sahaja yang saya kurang gemar jika membuat pesanan menu ini di gerai makan adalah kerana sesetengah tukang masak menggunakan pewarna yang berlebihan, membuatkan daging tersebut terlalu merah hinggakan hilang selera untuk makan
Daging Lombok Kethok

Daging Lombok Kethok

pilihan jatuh ke *Daging Lombok Kethok*. jadi nama masakannya Daging lombok kethok. Jadilah aku coba bikin oseng daging lombok kethok ini tadi pagi baut sarapan
Daging lada hitam

Daging lada hitam

daging goreng lada hitam. menu daging memang sesuai untuk majlis kenduri kan. gee memang gemarkan daging dimasak begini
Daging Goreng Warna-Warni

Daging Goreng Warna-Warni

Apa yang menariknya dalam resepi ini selain ringkas dan mudah cara penyediaannya, Sheila berkongsi tips supaya daging yang digoreng terasa empuk dan lembut ketika digigit
Daging Api-api yang berapi

Daging Api-api yang berapi

macam tu lah kami sekeluarga lepas makan nasi berlaukan Daging Api-api dari Resepi Chef yang tidak asing lagi iaitu Chef Ismail ni
Daging Goreng ala Kaprau

Daging Goreng ala Kaprau

Semasa kejadian saya kat dapur tengah meronggeng nk masak daging kaprau ni. Jom layan menu daging ni. Setelah agak garing, masukkan hiriisan daging yang telah diperap dan goreang hingga daging kecut
KRENGSENGAN DAGING SAPI

KRENGSENGAN DAGING SAPI

Masih postingan tentang olahan daging ya, kali ini aku membuat krengsengan. Biasanya krengsengan dibuat dari daging kambing, namun sekarang ini banyak juga dijumpai krengsengan yang menggunakan daging sapi
DAGING MASAK LADA HITAM

DAGING MASAK LADA HITAM

jom tengak daging masak lada hitam. 1 kg daging - hiris nipis - rebus - simpan airnya. 3 cawan air rebusan daging - tapiskan. 1 kiub daging. Tuang air rebusan daging, daging yang telah di rebus, sos lada hitam, kicap manis, kicap pekat dan kiub daging, biarkan mendidih dengan api kecil selama 10 minit. 1 kg daging - hiris nipis - rebus - simpan airnya. 3 cawan air rebusan daging - tapiskan. 1 kiub daging
DAGING MASAK TAUCU

DAGING MASAK TAUCU

Masukkan taucu dan juga daging. Masak sehingga daging mengeluarkan airnya. Masak hingga daging empuk dan masukkan air asam jawa
Rendang Daging Lada Hitam

Rendang Daging Lada Hitam

Ita tukar resepi dari ayam kepada daging *Izah pun. Kemudian masukkan daging, tambah santan cair dan biarkan daging empuk
Resep Daging Sapi Lada Hitam Pedas Gurih

Resep Daging Sapi Lada Hitam Pedas Gurih

Resep Daging Sapi Lada Hitam Pedas Gurih – Daging sapi memang dapat diolah menjadi makanan yang enak dan empuk dengan berbagai resep sajian seperti rendang, steak, soto juga sate
Kari Daging Kerisik

Kari Daging Kerisik

lebih-lebih lagi kalau kari ayam dan kari daging. (Dalam resepi dinyatakan daging perlu direbus tapi saya tak rebus
Soto Daging Ala Madura

Soto Daging Ala Madura

dan karena punyanya cuma daging. ya udah bikin soto daging aja. Sebenernya sich pengen bikin soto daging ala Boyolali yang bening gitu
KARIPAP DAGING

KARIPAP DAGING

RESIPI KARIPAP DAGING. Inti Kentang daging. Masukkan pula daging dan kacau sebentar. Kalau perlu, bubuh sedikit air untuk daging dan kentang empuk
Resep Daging Kambing Bumbu Tomat Lezat

Resep Daging Kambing Bumbu Tomat Lezat

Resep Daging Kambing Bumbu Tomat Lezat – Masakan daging kambing yang masih dapat dengan mudah untuk bisa dikreasikan lewat dapur rumah serta dapat menjadi andalan suguhan hidangan spesial di meja makan keluarga bersar anda adalah masakan daging kambing bumbu tomat