Masak asam pedas kepala ikan recipes

Asam Pedas Kepala Ikan Kak Noor Style

Asam Pedas Kepala Ikan Kak Noor Style

TERUS ke resepi hari ni ya, sebab ni yang semalam punya, kak noor hari ni tersangatlah busy nya dengan cucunda di rumah ni, tapi masak itu wajib, jadi apa yang ada saja lah, seadanya saja asam pedas kaknoor hari ni takde bendi, hanya ada cili hijau je hahaha gantikan warna hijau untuk bendi, tapi rasa nya tetap rasa cili, bukan rasa bendi
Asam Pedas Ikan Merah

Asam Pedas Ikan Merah

anak-anak memang tak berapa gemar makan ikan, tapi Amie hidangkan juga dengan mempelbagaikan resepi & cara masak
Asam Pedas Ikan Mayong dengan Daun Asam Kampung

Asam Pedas Ikan Mayong dengan Daun Asam Kampung

Bila tanya nak buat apa dengan pokok ini, dia jawab nak buat masak asam pedas. Jadi saya beritahu suami saya yang saya teringin nak join MFF ni tapi saya tidak berapa pasti apa makanan yang begitu sinonim dengan Perlis dan Kedah yang agak jarang orang memasaknya
ASAM PEDAS IKAN DENGAN SAWI JERUK

ASAM PEDAS IKAN DENGAN SAWI JERUK

Bila asam pedas telah masak dan secukup rasa, bolehlah matikan api dan hidangkan dengan nasi panas. Renih hingga masak sepenuhnya dan suaikan rasa
ASAM PEDAS IKAN TENGGIRI

ASAM PEDAS IKAN TENGGIRI

asam pedas bukan kegemaran wani sebenarnya,, tapi masakan ni memang kegemaran bonda, abah pun kalau makan, main pilih ikan jugak
Asam Pedas Ikan Tongkol

Asam Pedas Ikan Tongkol

Baru aje masak kari kepala ikan beberapa hari sebelum tu jadi ikan ni saya masak Asam Pedas pulak kali ni
Asam Pedas Ikan Bayan

Asam Pedas Ikan Bayan

Kali ini Amie masak Asam Pedas Ikan Bayan gaya cair-cair je. Masukkan tomato, dan perasakan masakan dengan garam / gula / perasa pilihan
Asam Pedas Ikan Tuna

Asam Pedas Ikan Tuna

Tak perlu masak ikan tuna lama-lama, sebab isinya sudah sedia lembut. Hirisan ikan tuna hanya beberapa keping, yang lain hanyalah kepingan tulang dan bahagian kepala ikan
Resep Memasak Ikan Tongkol Asam Manis Pedas

Resep Memasak Ikan Tongkol Asam Manis Pedas

Resep Memasak Ikan Tongkol Asam Manis PedasIkan tongkol mrupakan salah satu jenis ikan laut yang mengandung protein tinggi serta memiliki rasa yang sangat enak dan nikmat
Asam Pedas Tongkol Asap

Asam Pedas Tongkol Asap

masakan ikan pedas dari luar Jawa. bisa buat bumbu tabur atau aneka masakan pedas kayak mangut, gulai, sop tom yam, asam pedas kayak gini dll
Asem Kepala Ikan Terlebih Besau..

Asem Kepala Ikan Terlebih Besau..

ASSALAMUALAIKUM Biasanya kalau asem kaknoor buat hanya sayuran, tapi kali ni teringin nak asem kan kepala ikan besau ni, bumbu nya sama lah dengan yang untuk sayuran cuma untuk ikan ni kaknoor mesinkan jugak daun kesum untuk wangikan lagi masak asem ni selain dari daun salam, untuk versi ikan kaknoor lebihkan asam supaya lebih masam dan sedap di hirup kuah nya adoiii
Asam padeh Ikan

Asam padeh Ikan

Asam padeh atau pangek ikan adalah masakan favorit mama saya dari dulu. Karna itulah rasa masakan ini sudah sangat familiar di lidah